Seorang yang Bekerja di Rumah Sakit Serawak, Mendoakan Dua Orang Pasien Hingga Sembuh

Damai sejahtera saudara saudari dalam Yesus Kritus. saya telah terjumpa akan web AmanatYesus.com ni pada 22/10/2010 semasa saya mencari kesaksian2 org yg pernah bertemu Yesus. Indah sekali perkongsian dalam web ini.. saya pun ingin memberiĀ  kesaksian yang terjadi dalam hidup saya baru-baru ini. terlebih dahulu sy bagi serba sedikit tentang saya. Saya tinggal di sarawak, malaysia. baru berumur 24 tahun dan bekerja di salah satu Hospital (rumah sakit) di sini.

MARKUS 16:17-18 Tanda-tanda ini akan menyertai orang-orang yang percaya: mereka akan mengusir setan-setan demi nama-Ku, mereka akan berbicara dalam bahasa-bahasa yang baru bagi mereka, mereka akanĀ  memegang ular, dan sekalipun mereka meminum racun maut, mereka tidak akan mendapat celaka; mereka akan meletakan tangannya atas orang sakit, dan orang sakit itu akan sembuh.
Kisahnya begini… sy bekerja sebagai juru xray dan kadang sy bekerja lepas office our (on-call). ada satu hari saya kerja on-call, datang satu orang sakit yg complain sakit dada dan sudah pengsan di rumah. pesakit ini seorang yg kuat minum (alcohol) selalu mabuk2. masa datang ke kantor xray keadaannya tenang aja dan boleh jalan sama bual2 dgn sy. sy buat xray macam biasa. sudah siap pesakit ini tunggu di ruang tamu. tiba aja badan nya menjadi keras. sangat2 keras dan tidak bernafas.. saya sama seorang pembantu perawatan cuba menolong dia tapi masih tidak dapat bergerak. darah keluar dari mulutnya. sungguh menakutkan dan mencemaskan masa tu. pada pikiran sy org ini tak dapat diselamatkan lagi. keluarganya yg ada disitu sudah menangis kerana menyangka org sakit ini mati. pesakit ini terus dibawa ke wad emergensi. saya pun terus ingat pada Tuhan Yesus dan memohon pertolongan dariNya. doa saya ” Tuhan Yesus kami percaya padaMu boleh mengubati orang sakit, dan kami percaya dalam namaMu orang sakit ini boleh disembuhkan. kasihanilah orang ini supaya dia bisa sembuh dari kesakitannya. Amen”. setelah itu orang ini pun beransur sembuh dan keadaannya makin stabil..walaupun tidak sembuh sepenuhnya tapi kesakitannya sudah kurang. saya dapat melihat keceriaan kembali pada wajah keluarganya.. sy dapat merasakan doa saya dimakbulkan Tuhan.

Hari berikutnya, datang seorang wanita mengadu sakit perut yang amat sakit dan tak boleh berdiri dan berjalan. wanita ini diusung dengan troli ke kantor xray. saya melakukan tugas seperti biasa. wanita ini bilang perutnya sangat sakit dan kesakitan ini berlaku tiba2 aja.. sudah selesai xray saya letakan tangan saya atas perutnya dan berdoa; ” kami percaya dalam nama Tuhan Yesus penyakit ini boleh disembuhkan. Amen”. sesudah itu wanita ini dihantar semula ke wad kecemasan. kira2 1 jam berikutnya , saya melihat wanita ini sudah baik dan boleh berjalan. “Puji Tuhan, wanita ini sudah bisa berjalan dan kesakitannya sudah kurang dan boleh balik ke rumah.” sekali lagi doa sy dimakbulkan Tuhan.

Setelah semua kejadian ini sy semakin percaya kepada Tuhan Yesus. setiap kali ada masalah sy akan berdoa kepadaNya. sy dapat merasakan doa sy didengarNya. apapun sadara percayalah TuhanYesus sentiasa ingin membantu kita, mintalah, maka akan diberikan kepada kamu. Mattius 7:7 “Mintalah, maka akan diberikan kepada kamu; carilah, maka kamu akan mendapat; ketoklah, maka pintu akan dibukakan bagimu.”

Synn Tisin